Nieuwe aanwinst voor de Amerikaanse politie

22/02/2019 Thomas Verlinden

De politie van het Amerikaanse Lynn Haven in Florida heeft een nieuwe officier in dienst genomen. Officer Mugshot - Muggsy voor de vrienden - is een zachtaardig hondje dat door enkele agenten in een appartementsblok werd gevonden nadat orkaan Michael over het land geraasd was. De politie besloot om het diertje te adopteren en het een nuttige functie voor de gemeenschap te geven.

Muggsy zal vooral werkzaam zijn in public relations en wordt ingezet om interactie met kinderen en scholen aan te gaan. Deze kleine, vrolijke hond tovert meteen een lach op ieders gezicht en zorgt ervoor dat de menselijke politieagenten iets minder intimiderend overkomen.

Het takenpakket van Muggsy werd zelfs nog uitgebreid. Het hondje wordt ook ingezet als therapiedier om slachtoffers van seksueel misbruik en fysiek of huiselijk geweld te kalmeren. Vooral kinderen vormen snel een band met zulke diertjes en voelen zich zo meer op hun gemak. Dankzij de emotionele steun zullen ze makkelijker praten met de politie of met echte therapeuten.

Ook de lokale politie van Brussel-Noord beschikt al enkele maanden over een therapiehond om slachtoffers of nabestaanden te steunen. Switch is een kruising tussen een labrador en een Berner sennenhond en heeft al een aantal ondervragingen met kinderen tot een goed einde gebracht.

therapiehond

cpSkillsAndSkills

• Een dier opvoeden tot het perfecte therapiedier
  • Je verschillende trainingstips en basiscommando's voor therapiedieren eigen maken
  • Deskundig omgaan met stress bij de hond, kalmerende signalen en de bite-o-meter

Dieren in de zorgsector, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeH
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • €289€231.20

cContent

• De band tussen mens en hond
  • De geschiedenis van therapiedieren
  • Waarvoor worden therapiedieren gebruikt?
  • Psychologische voordelen van therapiedieren
  • Effecten van therapiehonden bij kinderen
  • Rassenkennis en hun invloed op het gedrag en de training
  • Keuze van de hond als therapiedier?
  • Stress, kalmerende signalen en de bite-o-meter
  • Het welzijn van je hond en de verschillende zoönosen die vaak voorkomen
  • De hondentraining en commando's in beeld
  • Voorbereidend werk voor je therapiebezoek

blogAvailable

relatedBlogs

Internationale Dag van het Onderwijs

Mythe of feit: de waarde van jouw diploma

Studeer om te slagen. 6 studietips van onze experts.

previousLabel

Sta goed voorbereid aan de start van de 10 Miles met deze 5 tips!

nextLabel

39% van Belgen kan niet sparen

relatedCourses

Dieren in de zorgsector